Dobre vijesti za građane Bosne i Hercegovine jer cijene nafte i naftnih derivata u značajnom su padu i na najnižem su nivou u posljednje četiri godine, još od perioda pandemije koronavirusa.

Cijene na benzinskim pumpama u Sarajevu, Mostaru i Tuzli uglavnom su na istom nivou, pa je litar dizela tijekom vikenda koštao od 2,10 do 2,29 KM po litru. Cijene benzina premium, ovisno o distributeru, iznosile su od 2,2 do 2,51 KM, a benzina super 98 od 2,37 do 2,67 KM po litru.

Europska nafta

Predsjednik Udruženja prometnika naftnih derivata FBiH Milenko Bošković kaže za „Avaz“ da je osnovni uzrok trgovinski rat SAD s ostatkom svijeta, koji je izazvao nestabilnosti na berzama.

“Sve to srozalo je naftu skoro na nekakvu granicu, pa je europska nafta na 64, a američka na oko 61 dolar po barelu. To je posljedica trgovinskog rata Amerike i ostatka svijeta, ali dogovorom, prije svega Amerike i Kine, došlo je do oporavka na burzi i te cijene počele su blago rasti. Doduše, taj rast usporava nizak kurs dolara, ali za očekivati je neku stabilizaciju”, kaže Bošković.

Rast cijena

Otkako su SAD najavile uvođenje visokih carina Kini, Europi i drugim dijelovima svijeta, cijene goriva u BiH pale su do 30 feninga po litru. Bošković kaže da je u finalnoj cijeni porezni dio i troškovi nabavke, transporta i marže skoro izjednačen.

“Ulazimo u dio godine s ljepšim vremenom, kada se pojačava privredna aktivnost, raste potrošnja i obično cijene goriva u ovom dijelu godine rastu. Doduše, u nestabilnim smo vremenima, pa jedan geopolitički događaj uvijek može utjecati na cijenu nafte. Sezonski očekujemo rast cijena”, ističe Bošković.

Cijene drugih proizvoda ne prate pad cijena nafte

I u Udruženju prometnika naftom indikativnim smatraju da cijene drugih proizvoda i usluga ne prate pad cijena nafte, iako su se u niz navrata poskupljenja pravdala rastom cijena nafte.