Europska unija smanjit će predložene carine na uvoz električnih automobila (EV) iz Kine, izvijestio je Bloomberg News u utorak, pozivajući se na izvore upoznate s tim pitanjem.

Predložena stopa carine za uvoz električnih automobila iz Kine trebala bi se smanjiti na nešto manje od 8%, prema izvješću, dodajući kako je EU odlučila izvršiti revizije zbog novih informacija koje su proizvođači pružili.

Još prošlog mjeseca, EU je od inicijalnih 20,8% – prijedlog carine spustila na 9%, a sada čini se i još niže.

Tada su iz EU poručili kako bi neke kineske tvrtke, koje su u zajedničkim pothvatima s europskim proizvođačima automobila, mogli dobiti niže planirane kaznene carine na uvoz i plasman električnih automobila na zajedničkom europskom tržištu.

Ova odluka Europske unije o smanjenju carina dolazi u kontekstu rastuće globalne trgovinske napetosti između Kine i drugih velikih svjetskih ekonomija. Kineski proizvođači električnih vozila, uključujući američku Teslu, koja u Šangaju ima jednu od najvećih tvornica električnih automobila, imaju veliki utjecaj na globalno tržište EV-ova.

Razlog smanjenja carinskih stopa leži u revizijama koje su omogućile nove informacije koje su dostavile pogođene kompanije. Time se otvara prostor za ponovno pregovaranje uvjeta i prilagodbu carinskih politika kako bi se održali dobri trgovinski odnosi s Kinom, ali i potaknuo uvoz električnih vozila u Europu po pristupačnijim cijenama. Međutim, i dalje ostaje izazov zaštite domaće europske automobilske industrije koja se suočava s pritiskom sve konkurentnijih kineskih EV-ova, koji često nude povoljnije cijene od europskih proizvođača.

Također, napominje se kako bi smanjenje carina moglo koristiti ne samo Tesli, već i kineskim proizvođačima automobila koji surađuju s europskim proizvođačima u zajedničkim projektima. Time bi moglo doći do ublažavanja trgovinskih prepreka, što bi dodatno stimuliralo uvoz kineskih električnih automobila, uz istovremeno očuvanje suradnje između kineskih i europskih tvrtki, piše Poslovni puls.