ISTRAŽIVANJE POKAZALO DA JE VELIKA BRITANIJA IZGUBILA 47 MILIJARDI FUNTI ZBOG NEDOVOLJNE ZASTUPLJENOSTI ŽENA NA VODEĆIM POZICIJAMA!

0

ovo istraživanje The Pipeline-a u Velikoj Britaniji pokazalo je da su tvrtke u kojima su žene na seniorskim rukovodećim pozicijama profitabilnije. Točnije, imaju 10 puta veću neto profitnu maržu od poduzeća u kojima žene nisu na vodećim pozicijama.

Nažalost, isto je izvješće pokazalo izrazito mali napredak u postavljanju žena na te pozicije u zadnjih pet godina. Štoviše, među 100 najvećih britanskih kompanija ima više izvršnih direktora koji se zovu “Peter” nego što je žena.

Britanska ekonomija profitirala bi da je na vodećim pozicijama više žena

Nadalje, procijenjeno je da je nesrazmjer između žena i muškaraca na vodećim pozicijama koštao britansku ekonomiju i dioničare golemih 47 milijardi funti.

Izvještaj sadrži predgovor bivše premijerke Velike Britanije Therese May u kojemu poziva poduzeća da se počnu baviti rješavanjem niza problema uključujući rasizam, netoleranciju prema pripadnicima LGBT+ zajednice, nedovoljnom zastupljenošću žena u upravnim odborima, klimatskim akcijama i ekološkom održivošću. “Vrlo brzo, tvrtke koje se nađu na pogrešnoj strani povijesti otkrit će da ne mogu zaposliti talente potrebne za uspjeh. Ovo bi im trebao biti poziv na buđenje.”

Ovo istraživanje uslijedilo je nakon istraživanja kojeg je provela Agencija za ravnopravnost spolova na radnom mjestu (WGEA) uz pomoć ekonomskog centra Bankwest Curtin-a. Navedeno je istraživanje objavljeno u lipnju, a od tada se dijeli u cijelom svijetu.

Više žena u odborima dovodi do povećanja tržišne vrijednosti tvrtke

WGEA je utvrdila da postoji snažno povećanje tržišne vrijednosti tvrtke za čak 4,9% kod onih subjekata u kojima žene čine 10 ili više posto u odborima. Ta tržišna vrijednost vrijedi u prosjeku 78,5 milijuna dolara. Imenovanje žene na poziciju direktorice također može biti ozbiljno isplativo, što rezultira prosječnim povećanjem tržišne vrijednosti za 5 %, odnosno oko 79,6 milijuna dolara.

Međutim, ne trebaju nam ova istraživanja kako bismo dokazali potrebu promicanja žena na liderske pozicije – ona bi više trebala služiti kao podsjetnik tvrtkama da se ta promaknuća isplate.