Vodstvo Formule 1 predstavilo je nova pravila za sezonu 2021. koja uključuju velike promjene u tehničkom i sportskom pravilniku, a najveća novost je financijski pravilnik koji regulira iznos i način potrošnje ograničenih budžeta, prvi puta u povijesti ovoga sporta.

Nakon više od dvije godine dosad neviđeno detaljne analize na temu kako poboljšati Formulu 1, kao ključni problemi označeni su nemogućnost bliskoga praćenja bolida, što otežava pretjecanja, prevelika razlika između najboljih i ostalih te nepoštena raspodjela novca koja dodatno produbljuje razlike među momčadima.

Novi tehnički pravilnik omogućit će da bolidi iza sebe ostavljaju značajno manje turbulencija pa će i gubitak downforcea i prijanjanja biti puno manji nego dosad, što bi trebalo donijeti bolje utrkivanje.

Glavna promjena je ograničen budžet od 175 milijuna dolara godišnje, ali postoje iznimke koje nisu uključene u taj iznos poput plaća vozača i plaća najbolje plaćenih zaposlenika.

Ključne točke Formule 1 2021.

  • bolidi koji se mogu bolje boriti na stazi
  • izjednačenije natjecanje na stazi
  • uspjeh će biti više odlučen na temelju kako momčad troši svoj novac, a ne koliko ga potroši, uključujući, po prvi puta u povijesti F1, ograničenje budžeta koje počinje na 175 milijuna američkih dolara i planira se smanjiti u budućnosti
  • održiviji poslovni model za one koji se natječu
  • sport koji nastavlja biti najviše svjetsko motorsport natjecanje i savršena pozornica za vrhunsku tehnologiju

Pravila su jednoglasno odobrena na današnjem sastanku Svjetskog motorsport vijeća u Ženevi, a sport će, uz nova pravila, dobiti i novu strukturu upravljanja i dijeljenja profita koja će mu omogućiti da raste i razvija se, ujedno ojačavajući poslovni model.

“Nakon više od dvije godine intenzivnoga istraživanja i razvoja, uz blisku suradnju s našim partnerima iz Formule 1 i potporu momčadi, vozača, dizajnera staza, proizvođača guma Pirelli i svih F1 dioničara, FIA je ponosna objaviti set pravila koja će definirati budućnost Formule 1 od 2021.,” rekao je predsjednik FIA-e Jean Todt.

“Riječ je o velikoj promjeni u načinu na koji će se odvijati ova najviša motorsport kategorija i prvi puta smo se bavili tehničkim, sportskim i financijskim aspektima odjednom.”

“Pravila za 2021. istinski su plod suradnje i vjerujem da će ovo biti veliko postignuće.”

2021 F1 Car released on Oct 31 2019 underside bottom view Venturi channels diffuser Photo Formula 1

“Ključni element za napredak FIA-e bit će ekološki – Formula 1 već ima najučinkovitije motore na svijetu [termalna učinkovitost veća od 50%] i nastavit ćemo raditi na novim tehnologijama i gorivima kako bismo te granice dodatno pomaknuli.”

“Ovo što je FIA danas objavila najbolji je radni okvir koji smo mogli imati od kojega će koristi imati natjecatelji i dioničari, osiguravajući pritom uzbudljivu budućnost za naš sport,” zaključio je Todt.

Predsjednik Formule 1 Chare Carey izrazio je zadovoljstvo novim pravilima koja bi Formuli 1 trebala omogućiti rast.

“Formula 1 nevjerojatan je sport sa sjajnom poviješću, herojima i navijačima diljem svijeta,” rekao je Carey.

“Duboko poštujemo DNA Formule 1, koji je kombinacija sjajnoga sportskog natjecanja, jedinstvenih talenata i hrabrih vozača, posvećenih momčadi i vrhunske tehnologije.”

“Cilj je uvijek bio poboljšati natjecanje i akciju na stazi, a istovremeno učiniti sport zdravijim i poslovno atraktivnijim za sve. Odobrenje pravila od strane Svjetskog motorsport vijeća prijelomni je trenutak i pomoći će donijeti uzbudljivije utrkivanje kotač uz kotač za sve naše navijače.”

“Nova pravila plod su detaljnoga dvogodišnjega procesa proučavanja tehničkih, sportskih i financijskih problema kako bismo smislili paket pravila. Napravili smo mnoge promjene tijekom toga procesa kako smo dobivali informacije od momčadi i ostalih dioničara i čvrsto vjerujemo da smo ostvarili ciljeve koje smo si zadali ostvariti.”

2021 F1 Car released on Oct 31 2019 left side view sidepods Photo Formula 1
2021 F1 Car released on Oct 31 2019 top view Photo Formula 1
2021 F1 Car released on Oct 31 2019 rear angle view diffuser rear wing Photo Formula 1
2021 F1 Car released on Oct 31 2019 left side view Photo Formula 1
2021 F1 Car released on Oct 31 2019 left side rear angle Photo Formula 1
2021 F1 Car released on Oct 31 2019 left rear angle Photo Formula 1
2021 F1 Car released on Oct 31 2019 left front suspension zoom Photo Formula 1
2021 F1 Car released on Oct 31 2019 left front angle Photo Formula 1
2021 F1 Car released on Oct 31 2019 front angle view front wing nose Photo Formula 1

/maxf1.net/