Kako je pad Facebooka utjecao na tržište hrane?

0

Kada je aplikacija koju koriste milijarde ljudi odjednom prestala s radom došlo je i do naglog gašenja 200 milijuna virtualnih izloga malih poduzeća diljem svijeta.

U ponedjeljak su se Facebook i sve njegove povezane aplikacije (Instagram, WhatsApp, Messenger i Oculus) ugasile na više od pet sati. Pad njihove mreže je rezultirao paralizom poslovanja svih malih proizvođača koji su ovu društvenu mrežu koristili kao glavni kanal prodaje.

Direktna prodaja na relaciji proizvođač – kupac je stala ne samo na Facebooku već i na njegovom glavnom komunikacijskom alatu WhatsApp.  

Da stvari budu još gore, brojni proizvođači s Facebooka koji su održavali svoju komunikaciju putem WhatsApp-a su nesvjesni pada mreže u prvim satima naprosto smatrali da za njihovu uslugu ili proizvod taj dan nije bilo upita.

Iskustva malih proizvođača sa Facebooka

„Moja je prodaja (na dan pada Facebooka op.a. ) bila jedna četvrtina onog što je inače. Za početak nisam primijetila nestanak ali sam ubrzo shvatila da mi je prodaja opala i krenula sam provjeriti svoj Facebook račun. Nisam mogla! Nisam ušla na platformu! Postala sam nervozna kada sam shvatila koliko svoje poslovanje oslanjam na jednu platformu. Možda ću sve morati ponovno razmotriti – sav moj proračun ide na Facebook. Ono što se dogodilo doista je učinilo da se vlasnici malih poduzeća osijećaju prilično ranjivo.” – L. J.  

„Naš brend se oglašava isključivo na Instagramu i Facebooku. Dakle, mogućnost da se to  (pad Facebooka op.a.) ponovi bilo u manjem ili u većem opsegu, me nervira i tjera na razmišljanje o stavljanju svog poslovanja izvan ove dvije platforme. ” – N.H.

Najbolje alternative za Facebook – za proizvođače hrane

Twitter, Linkedin pa ni Tik Tok (iako su svjetski poznate platforme) nažalost nisu kanali koji mogu ispuniti potrebe domaćih proizvođača za povezivanjem sa potencijalnim kupcima.

Domaća platforma Ruralina.com u posljednje vrijeme izaziva pažnju proizvođača i kupaca jer je to jedina društvena mreža posvećena umrežavanju svih ljubitelja iskrene hrane.

Registracija na Ruralinu je potpuno besplatna za sve. Razvijaju se i funkcionalnosti koje će omogućiti direktan dogovor narudžbe i dostavu u dostavne centre diljem Hrvatske.

Najveća razlika između Ruraline i Facebooka je u tome što je Ruralina društvena mreža specijalizirana za korisnike koji su u potrazi ili nude namirnice iskrenog porijekla, dok je Facebook namijenjen svima bez obzira na njihovu trenutnu potrebu.