Turci navode kako je novootkriveno nalazište rijetkih zemnih metala u Turskoj navodno je drugo najveće takvo na svijetu.

Najavljeno kao otkriće koje će prekinuti ovisnost zelene industrije o Kini, novootkriveno nalazište rijetkih zemnih metala u Turskoj navodno je drugo najveće takvo na svijetu.

Skupina metala vitalnih za alternativno skladištenje energije i potencijalno novi veliki izvor nade za industriju električnih automobila pronađena je u blizini grada Eskisehira u središnjoj anatolijskoj ravnici. Na sreću za Zapad, taj teritorij leži čvrsto na teritoriju NATO-a, piše The Times.

Tursko ministarstvo energije i prirodnih resursa tvrdi da 694 milijuna tona naslaga sadrži dovoljno rijetkih zemnih metala za opskrbu svijeta sljedećih tisuću godina.

Jednom kada ovo postrojenje dostigne puni kapacitet Turci tvrde da su spremni prerađivati ​​570.000 tona ruda godišnje. To bi dakako riješilo probleme zbog kojih svijet odgađa zelenu transformaciju i nastavlja proizvoditi velike količine stakleničkih plinova, piše The Times.

Skeptici napominju kako količina stvarno proizvedenih rijetkih zemnih metala ovisi ponajprije o čistoći rude, a egzaktni podaci o turskim rudama i dalje od javnosti ostaju skriveni.

Kina nije nimalo zabrinuta. “Kineska tehnološka i industrijska prednost u globalnoj industriji rijetkih zemnih metala nastavit će se i u budućnosti”, predviđa Global Times, popularna novina kojom upravlja Komunistička partija, citirajući insajdere iz industrije.

“Otkriće rezerve rijetkih zemnih metala u Turskoj neće imati utjecaj na globalnu poziciju Kine”, pišu dalje kineske novine. Europska komisija je prošle godine objavila podatak kako je 98 posto rijetkih metala u EU uvezeno iz Kine, dok za SAD ta brojka iznosi 80 posto

Upravo zato tursko otkriće trebalo bi barem ponuditi neku nadu za Zapad, koji je, kada je riječ o dostupnosti rijetkih zemnih metala, prilično očajan.

“Ne bih rekao da će ovo otkriće spasiti europska tržišta, ali je svakako dobrodošla vijest. Potražnja raste tako brzo da trebamo mnogo više nalazišta”, rekao je Ryan Castilloux, direktor konzultantske kompanije Adamas Intelligence, prenosi Jutarnji.hr.

Najveća nada za smanjenje emisije stakleničkih plinova jest zamjena motora s unutarnjim izgaranjem električnim automobilima na baterije. Britanija i Amerika obavezale su se zabraniti prodaju novih benzinskih i dizelskih vozila do 2045. No proizvodnja tih baterija zahtijeva niz sastojaka, uključujući 17 takozvanih rijetkih zemnih metala čiju proizvodnju dakako predvodi Kina na čijem teritoriju se iz zemlje vadi čak 80 do 90 posto globalnih zaliha.

Castilloux je rekao kako procjene sugeriraju da je čistoća rijetkih zemnih metala u nalazištu u Turskoj bila oko 2 posto, što bi osiguralo dovoljno obrađene rude da zadovolji svjetsko tržište za 40 do 50 godina – ali samo ako potražnja ostane na trenutnoj razini. No kako raste broj stanovništva, tako raste i potražnja. Aktualne potražnja drastično će porasti.